Nascholingen Klachten & Geschillen

Audit telefonische triage in de huisartsenpraktijk

Een audit van de telefonische triage levert basis informatie op waarmee je verbeteringen kunt doorvoeren. Daarnaast maakt het zichtbaar welke maatregelen je kan nemen om de kwaliteit te verbeteren. Een waardevol instrument voor een huisartsenpraktijk.

Audit telefonische triage in de huisartsenpraktijk

Graag de kwaliteit van triage aan de telefoon verbeteren? Dan heeft DOKh iets nieuws.

Vanaf voorjaar 2022 is het mogelijk audits aan te vragen.

Een audit van de telefonische triage levert basis informatie op waarmee je verbeteringen kunt doorvoeren. Daarnaast maakt het zichtbaar welke maatregelen je kunt nemen om de kwaliteit te verbeteren. Een waardevol instrument voor een huisartsenpraktijk.

De telefoongesprekken worden opgenomen en na het insturen beoordeeld op verschillende aspecten. Denk hierbij aan medisch inhoudelijk, aan de structuur van het gesprek en het stellen van juiste urgentie.

De gesprekken worden beoordeeld aan de hand van de NHG-TriageWijzer (versie 2020).

Na beoordeling volgt een feedbackgesprek op locatie met de assistent en/of praktijkmanager/huisarts.

Feedback waarmee je de triagegesprekken naar een hoger professioneel en communicatief niveau kunt brengen. Er wordt ook gekeken naar de duur van de gesprekken. Ook hier valt veel van te leren.

Wat heb je hiervoor nodig? Een telefoonsysteem welke het mogelijk maakt gesprekken op te nemen zodat we deze kunnen gebruiken voor trainingsdoeleinden.

De kosten voor de audit bedragen € 425,= per assistent en € 90,= reistijd en -kosten per praktijk.

Meer weten? Neem contact op met Saskia van Beek: svanbeek@dokh.nl