Ga er maar aan staan: in zeer beperkte tijd bepalen of een patiënt ABCDE stabiel is, gerichte vragen stellen om de hoofdklacht te inventariseren, de juiste vervolgacties afspreken, en tegelijkertijd het vriendelijke, begripvolle, beleefde visitekaartje van de praktijk zijn! Telefonische triage is een uitdagende bezigheid!
Helma Deutekom
T 072 - 527 91 00
E hdeutekom@dokh.nl
Ga er maar aan staan: in zeer beperkte tijd bepalen of een patiënt ABCDE stabiel is, gerichte vragen stellen om de hoofdklacht te inventariseren, de juiste vervolgacties afspreken, en tegelijkertijd het vriendelijke, begripvolle, beleefde visitekaartje van de praktijk zijn! Telefonische triage is een uitdagende bezigheid!
Onderdelen
Deze training bestaat uit 2 onderdelen:
Hieronder volgt een korte omschrijving per onderdeel:
In spoedeisende situaties telt iedere seconde. Met hulp van de ABCDE-methode leer je of een patiënt stabiel, instabiel of uitval van vitale functies heeft en hoe je daarop moet reageren. Wanneer stuur je meteen een ambulance of wanneer stuur je direct een huisarts naar een patiënt?
De kosten voor de E-learning worden apart afgerekend en bedragen € 70,00. De E-learning is ook apart geaccrediteerd voor 2 punten. Je kunt al direct starten met de E-learning en dient deze vóór aanvang van de cursus te hebben afgerond. KLIK HIER voor meer informatie en aanmelden.
Klantvriendelijkheid aan de telefoon
De manier waarop je communiceert, is van essentieel belang voor een gesprek. Ieder contactmoment beïnvloedt het gevoel van gastvrijheid en patiënttevredenheid. We oefenen gesprekken en bespreken hoe je overkomt op anderen.
In dit deel van de cursus leer je:
Medisch inhoudelijke behandeling van de hoofdklacht: werken met de triagewijzer en toepassen bij simulatiepatiënten
Als de patiënt stabiel is, kan de hoofdklacht verhelderd worden. Met behulp van de NHG-Triage Wijzer leer je de juiste vragen te stellen en adequaat vervolgacties te nemen.
Toepassen van wat je leerde, is de beste leerschool. In dit onderdeel van de cursus bellen simulatiepatiënten met realistische problemen. Alle deelnemers beantwoorden de telefoontjes, terwijl mede-deelnemers observeren, met behulp van feedbackformulieren, hoe het gesprek gaat. Je hoort wat je goed deed en waar je jezelf kunt verbeteren.
De E-learning is geaccrediteerd voor 2 punten door de CADD (ID: 400339).
De training is geaccrediteerd voor 7 punten door de CADD (ID: 391607).
In Company
Deze training kan ook op locatie verzorgd worden. De inhoud van de training kan dan in overleg worden aangepast aan de specifieke (na)scholingsvraag van jouw praktijk. Neem contact op met Helma Deutekom voor een aanbod op maat (072 - 527 9103 of e-mail hdeutekom@dokh.nl).
Bij uw eerste inschrijving voor een nascholing, ontvangt u ook onze nieuwsbrief. Deze ongeveer 2-wekelijkse nieuwsbrief bevat voor uw beroepsgroep interessante informatie en geaccrediteerde nascholingen. Zo blijft uw vakkennis up to date! Wilt u deze nieuwsbrief niet ontvangen, klik dan hier.
Inschrijven voor deze cursus