Nascholingen Klachten & Geschillen

Nieuwsoverzicht

Nieuwsoverzicht

In gesprek met klachtenfunctionaris Patricia Nep

Patricia Nep werkt als klachtenfunctionaris voor DOKh. Maar wat doet een klachtenfunctionaris nu eigenlijk? En wat kan zij voor u als zorgverlener betekenen? Patricia legt het u uit!
Lees verder


Podcastserie 'Kwaliteit achter de schermen'

We nemen de luisteraars mee achter de schermen van DOKh en delen zo de kennis van ons netwerk over de kwaliteit van zorg
Lees verder


Klinische les

Een longembolie geldt als een van de meest gemiste diagnoses in de eerste lijn. De klachten zijn vaak atypisch en aspecifiek. In de huisartsenpraktijk wordt de diagnose longembolie bij 26% van de patiƫnten pas na meer dan 7 dagen gesteld en in de tweede lijn wordt in 12 tot 75% van de diagnoses longembolie vertraagd gesteld.
Lees verder


Stichting DOKh ontzorgt de zorgaanbieder die tevens werkgever is!

Als werkgever (praktijkhouder, eigenaar van een kliniek of andere zorgorganisatie met medewerkers in dienst) bent u krachtens de Arbowet (artikel 3 lid 2) verplicht beleid te voeren gericht op voorkoming en/of beperking van psychosociale arbeidsbelasting. Het begrip psychosociale arbeidsbelasting omvat de onderwerpen seksuele intimidatie, agressie en geweld, pesten en discriminatie of wel ongewenste omgangsvormen of grensoverschrijdend gedrag.
Lees verder