Audit telefonische triage in de huisartsenpraktijk

Wil je de kwaliteit van telefonische triage verbeteren? DOKh biedt een waardevol hulpmiddel: de triage-audit.

shutterstock 100401955

Met een audit van de telefonische triage krijg je inzicht in de sterke punten en verbeterkansen binnen jouw praktijk. Het is een krachtig instrument om gerichte verbetermaatregelen te nemen en de kwaliteit van zorg te verhogen.

Tijdens de audit worden opgenomen telefoongesprekken beoordeeld op verschillende aspecten, zoals medische inhoud, gespreksstructuur en het stellen van de juiste urgentie. De beoordeling gebeurt op basis van de NHG-TriageWijzer.

Na afloop volgt een feedbackgesprek op locatie met de assistent en/of praktijkmanager of huisarts. Deze feedback helpt om triagegesprekken naar een hoger professioneel en communicatief niveau te tillen. Ook de gespreksduur wordt meegenomen, wat waardevolle inzichten oplevert.

Wat heb je nodig?
Een telefoonsysteem dat gesprekken kan opnemen, zodat deze gebruikt kunnen worden voor trainingsdoeleinden.

De kosten voor de audit bedragen € 450,= per assistent en € 90,= reistijd en -kosten per praktijk.

    Voor vragen en offerte voor een ander deelnemersaantal neem dan contact op met Helma Deutekom voor meer informatie, of vul het contactformulier in.

    Contact

    Naam