Triage voor gevorderden

“Verdiep je triagevaardigheden met een intensieve training waarin je leert omgaan met complexe casuïstiek, risicogroepen en urgentie-inschatting, terwijl je je gespreksvaardigheden, ABCDE-systematiek en samenwerking met de meldkamer aanscherpt.”

Telefonische triage

Leerdoelen

  • Recapitulatie opbouw / fasen triage gesprek
  • Opfrissen specifieke gespreksvaardigheden triage gesp[rek: open/ gesloten vragen en samenvatten
  • Opfrissen ABCDE systematiek a.h.v opdracht in groepjes en casuïstiek
  • Kennis relevantie vangnet advies en dit kunnen toepassen
  • Inzicht wanneer/hoe en welk zelfzorgadvies gegeven kan worden en oefening in toepassen
  • Kennis van de relevante elementen van een gesprek met de meldkamer om ambulance te bestellen
  • Inzicht in urgentie verhogende situaties en kennis van risicogroepen
  • Oefening met triage van moeilijkere ingangsklachten , zoals o.a. buikpijn/algemene malaise/pijn thorax
  • Oefening met complexere situaties dus bijv. combinatie van ingangsklacht/risicogroep/moeilijke presentatie/heteroanamnese

Opbouw scholing

1e uur : opfrissen triage gesprek/ consultvaardigheden en ABCDE.

2e uur: uitleg en oefenen van vangnet advies/zelfzorgadvies en gesprek meldkamer d.m.v. casuïstiek op papier/ rollenspel/geluidsfragmenten.

3e en 4e uur: oefenen van complexe triage casuïstiek, d.m.v. plenaire vragen/rollenspel via ABCDE methode/geluidsfragmenten.

Doelgroep: DA met ervaring in triage. Dus hebben een basistraining gevolgd, werken in de praktijk dagelijks met triage.

Accreditatie: 4 uur in CADD

Trainer: afhankelijk van groepsgrootte 1-2 trainers

Voor vragen en offerte voor een ander deelnemersaantal neem dan contact op met Helma Deutekom voor meer informatie, of vul het contactformulier in.

Contact

Naam