Nascholingen Klachten & Geschillen

(Eigenaar van) een zorgorganisatie

(Eigenaar van) een zorgorganisatie

Geschilleninstantie

De Wet kwaliteit, klachten en geschillen zorg (Wkkgz) schrijft voor dat alle organisaties met zorgaanbieders vanaf 1-1-2017 aangesloten dienen te zijn bij een onafhankelijke geschilleninstantie.

Klachtenregeling incl. inzet klachtenfunctionaris

De Wet kwaliteit, klachten en geschillen zorg (Wkkgz) schrijft voor dat alle organisaties met zorgaanbieders vanaf 1-1-2017 aangesloten dienen te zijn bij een onafhankelijke klachtenregeling c.q. inzet klachtenfunctionaris kunnen aanbieden.

Aansluiting geschilleninstantie & klachtenregeling voor organisaties (kliniek/praktijk)

Voor zorgorganisaties is het mogelijk aan te sluiten voor zowel de geschilleninstantie als de klachtenregeling.

Personeel in loondienst valt dan onder zowel de geschilleninstantie als de klachtenregeling van de organisatie. Zzp'ers werkzaam voor de organisatie dienen op eigen naam aan te sluiten bij de geschilleninstantie en klachtenregeling.

Extra service bij een aansluiting bij zowel onze Klachtenregeling als Geschilleninstantie:

Organisaties die aangesloten zijn bij de klachtenregeling en de geschilleninstantie kunnen met 50% korting nog de volgende aansluitingen toevoegen:

  • Advies bij een complicatie of calamiteit, onafhankelijk onderzoek naar een calamiteit incl. rapportage aan de IGJ voor de praktijkhouders.
  • Inzet van de vertrouwenspersoon ongewenste omgangsvormen voor alle medewerkers van de praktijk of kliniek indien u praktijkhouder bent.

Voor tarieven en aansluiten klik op het formulier dat voor uw organisatie van toepassing is:

Binnen 5 werkdagen ontvangt u een bevestiging van uw aansluiting. Voor meer informatie kunt u contact opnemen met José Lentz-Peters: jlentz@dokh.nl of bel 072-5279100