De Wet kwaliteit, klachten en geschillen zorg (Wkkgz) verplicht u zich aan te sluiten bij een geschilleninstantie. Daarnaast verplicht de Wkkgz u om een onafhankelijk klachtenfunctionaris aan te wijzen. Deze kan uw patiënt bijstaan in het geval deze een klacht heeft en kan tussen u en de patiënt bemiddelen. Voor zowel de Klachtenregeling als de Geschilleninstantie kunt u bij ons terecht.
De Wet kwaliteit, klachten en geschillen zorg (Wkkgz) verplicht u zich aan te sluiten bij een geschilleninstantie. Daarnaast verplicht de Wkkgz u om een onafhankelijk klachtenfunctionaris aan te wijzen. Deze kan uw patiënt bijstaan in het geval deze een klacht heeft en kan tussen u en de patiënt bemiddelen.
Voor zowel de Klachtenregeling als de Geschilleninstantie kunt u bij ons terecht. Wij werken:
Probeer eerst in een persoonlijk gesprek het probleem te bespreken. Als u er samen niet uitkomt dan bent u verplicht uw patiënt/cliënt te wijzen op de mogelijkheid een onafhankelijke Klachtenfunctionaris in te schakelen. Hiervoor sluit u aan bij onze Klachtenregeling
De Klachtenfunctionaris verzorgt de opvang van de klacht van uw patiënt/cliënt. Deze functionaris is onafhankelijk en het is zijn/haar taak om de patiënt/cliënt te helpen de klacht te formuleren, raad te geven en te bemiddelen als u hier beiden voor open staat.
Als beide partijen tevreden zijn, dan is de klacht hiermee afgedaan. Niet tevreden? Nu kan de patiënt/cliënt er een geschil van maken.
Wanneer de patiënt/client niet tevreden is en de procedure voort wil zetten, dan is er sprake van een geschil. Een geschil wordt behandeld door de Geschilleninstantie.
Om aan te sluiten klikt u hieronder op uw beroepsgroep. U vindt bij uw beroepsgroep de aansluittarieven en het welkomstaanbod voor nieuwe individuele aansluitingen:
Voor vragen kunt u contact opnemen met Femke Moerbeek via fmoerbeek@dokh.nl of 072 - 520 83 25.