Na het volgen van de Leergang 'Triage in de huisartsenpraktijk' heb je alle kennis en kunde in huis om met vertrouwen patiënten te woord te staan en heb je het urgentie denken eigen gemaakt. Een waardevolle aanvulling op jouw vakkennis die je al werkende opdoet.
Ga er maar aan staan: in zeer beperkte tijd bepalen of een patiënt ABCDE stabiel is, gerichte vragen stellen om de hoofdklacht te inventariseren, de juiste vervolgacties afspreken, en tegelijkertijd het vriendelijke, begripvolle, beleefde visitekaartje van de praktijk zijn! Telefonische triage is een uitdagende bezigheid! En precies om deze reden heeft Stichting DOKh een Leergang 'Telefonische triage in de Huisartsenpraktijk' ontwikkeld.
Na het volgen van deze leergang, waarbij de NHG-triagewijzer de basis is, heb je alle kennis en kunde in huis om met vertrouwen patiënten te woord te staan en heb je het urgentie denken eigen gemaakt.
Een waardevolle aanvulling op jouw vakkennis die je al werkende opdoet.
Opbouw van deze leergang:
Deze leergang bestaat uit drie trainingen en een afsluitende audit. Te weten:
Efficiënt werken met de NHG triage wijzer
Training ón the job’
Afsluitend audit telefonische triage
Voorafgaande aan het eerste onderdeel van de Leergang ontvangt u de meest recente versie van de triageklapper.
Tijdens het eerste onderdeel van de leergang leer je de triageklapper te gebruiken aan de hand van casuïstiek en oefening. Na dit onderdeel kan je meteen praktisch aan de slag en de NHG-triageklapper direct gebruiken in de praktijk.
Ongeveer 1 a 2 maanden na de training omgaan met de NHG triageklapper volgt u de training triage on the job. Deze training vindt plaats bij u op de praktijk en plannen we apart met u in.
Vooraf wordt per assistent een inventarisatie gemaakt van de leerdoelen, de eventuele valkuilen en de ervaringen met het gebruik van de triageklapper. Hiermee krijgt de training een persoonsgericht karakter. Tijdens de training wordt geen gebruik gemaakt van casuïstiek, maar de docent luistert direct live mee aan de telefoon en geeft feedback die direct toepasbaar is. Dit zorgt voor een informele sfeer, die als prettig wordt ervaren.
Na de training volgt een feedbackgesprek, desgewenst ook in combinatie met de Praktijkmanager.
Na de eerste twee onderdelen doet u verdere ervaring op in de praktijk met de triage. Ongeveer 3 a 4 maanden na de start met deze leergang volgt u de triage training voor gevorderden. Tijdens deze training komen de complexere situaties aan bod.
We sluiten de leergang af met een audit telefonische triage. Voorafgaande aan de audit worden telefoongesprekken opgenomen. Deze gesprekken worden opgestuurd. Na het insturen worden de gesprekken beoordeeld op verschillende aspecten. Denk hierbij aan medisch inhoudelijk, aan de structuur van het gesprek en het stellen van juiste urgentie. Bij een voldoende beoordeling heb je de leergang met succes afgerond en ontvang je van ons een certificaat.
Toelatingseisen en eventuele vrijstelling
Accreditatie | kosten per module abonnee | kosten per module niet abonnee | |
Efficiënt werken met de NHG triage wijzer | 3 | € 140,00 | € 170,00 |
Training ón the job * | 1 | € 450,00 | € 450,00 |
Triage voor gevorderden | 4 | € 230,00 | € 270,00 |
Audit telefonische triage** | 2 | € 425,00 | € 425,00 |
Totaal | 10 | € 1.245,00 | € 1.315,00 |
Prijs bij afname totaal pakket per persoon | € 1.125,00 | € 1.185,00 | |
*kostprijs per 2 personen € 775, inclusief reistijd en -kosten | |||
** exclusief € 90 reistijd- en kosten per praktijk |
Accreditatie:
10 punten
Wil je starten met de Leergang, neem dan contact op met Helma Deutekom: 072-5279100 of mail hdeutekom@dokh.nl